Vorige week fietste ik met het prachtige nazomerweer zoals we dat in Nederland gewend zijn een rondje door Noord-Holland. Tijdens het fietsen viel mij een kapperszaak op waar een poster aan het raam hing met de tekst: “Het voorjaar komt eraan, tijd voor een nieuwe coupe!” Dat is wel een beetje vreemd in september, vind je niet?
Ik verwacht dat de eigenaar en de medewerkers van de kapperszaak ook regelmatig langs het raam lopen en dit dus dagelijks zouden moeten zien. Toch valt het absurde van deze situatie blijkbaar niet op bij hen. Dit noem je dus typische een gevalletje “balk in het oog”.
Het gebeurt vaak dat ondernemers bepaalde zaken bij hun eigen onderneming niet meer scherp zien. Daarom is het erg belangrijk om af en toe de tijd te nemen om kritisch door de ogen van de klant naar jouw eigen onderneming te kijken. Het helpt echt! Via mentorschap kan jij jouw geest en de beroemde zaag (Covey) weer scherp houden.
Tienko Siersema
Mentor